iPhone Bastiaansen

Transformatie

Bastiaansen decoratie, een bedrijf met focus op binnenhuisdecoratie stond begin 2017 aan het begin van een transformatie. Om de marktpositie te verstevigen, besloot het bedrijf in te zetten op doeltreffende online en offline communicatie alsook een betere merkbeleving.

Er was nood aan betere communicatie met klanten, een betere merkbeleving, het behoud van autoriteit binnen de sector én groei. Door het analyseren van klantenbehoeften, marktpositie en concurrenten werd de basis gelegd voor een concrete bedrijfsstrategie, een nieuwe website en huisstijl en online communicatie.

Onze aanpak

Communicatiestrategie

De bedrijfsactiviteit van Bastiaansen Decoratie is gebaseerd op 4 productgroepen: gordijnen, zonwering, behang en verf.  Dit moest dan ook duidelijk doorgetrokken worden in alle communicatie. Niet zonder eerst een uitgebreide markt- en concurrentieanalyse te doen.

Hierdoor kregen we inzicht in behoeften van klanten en werden nieuwe opportuniteiten ontdekt. Bastiaansen moest een andere koers varen dan zijn concurrenten en meer inzetten op actieve communicatie met zijn klanten.

Investeren in een nieuw logo, baseline, huisstijl, website en digitale communicatie bleek dan ook dé oplossing om de huidige markpositie te verstevigen.

Communicatieplan

Huisstijl, logo en baseline

We ontwierpen een sprekend logo en schreven de baseline ‘Sfeer op maat’. Deze tagline vat alle activiteiten van het bedrijf samen: een gepersonaliseerde aanpak voor elke klant.  Met het logo in het achterhoofd werd een volledig nieuwe huisstijl ontwikkeld (voor de kleuren konden we rekenen op het advies van de zaakvoerder ?).

Logo baseline bastiaansen decoratie
Website Bastiaansen

Website

In een intensieve workshop stelde we de briefing op voor de nieuwe site.  Op basis hiervan maakten we de wireframes. Deze werden vervolgens gelay-out in WordPress, rekening houdend met de conversie- en usability regels.
Op basis van een SEO analyse, met zoekwoorden onderzoek schreven we de copy

Social Media

Ook het beheer van de social media kanalen namen we voor onze rekening. We stelden eerst een content strategie op als leidraad voor het contentplan.

We zorgden voor een mooie mix in content zodat de klanten van Bastiaansen Decoratie via hun Facebook en Instagram kanaal genieten van interieurtips, promoties…

FB Bastiaansen

Resultaat

Het volledig vernieuwd winkelconcept en de social media strategie hebben een positieve impact gehad op de omzet.

Hermine Verschueren, zaakvoerder Pinpoint

Overtuigd? Word onze nieuwe case!

Heeft deze case je geïnspireerd?
Wij maken van het project in jouw bedrijf graag onze volgende
“Case in de kijker”.
Wij werken zowel op interim– als op projectbasis.
We bespreken vooraf de targets die je wil behalen, zetten een
actieplan op en evalueren elke maand de KPI’s.

Tot snel?

Andere succesverhalen

Contact