logo toerisme vlaanderen
Marktonderzoek

De opdracht

Pinpoint kreeg de opdracht van Toerisme Vlaanderen om een kleinschalig, maar kwalitatief onderzoek te doen naar de veranderende behoeften van vakantiegangers
met een zorgnood. We onderzochten ook de evolutie die aanbieders van vakantieverblijven ervaren in specifieke behoeften van deze bezoekers.

Onze aanpak

Focusgroepen en diepte-interviews

We organiseerden zelf een aantal focusgroepen en diepte-interviews. Hierin peilden we naar hun associaties met vakanties en welke criteria deze doelgroep hanteren bij het maken van een vakantiekeuze.

We maakten een lijst van de drempels die deze personen ervaren en we definieerden hun ideale vakantie.

Suggesties in het aanbod

Op basis van deze beperkte kwalitatieve studie formuleerden we suggesties naar de aanbieders van zorgvakantieverblijven ter verbetering van hun aanbod. We gaven hen ook bijkomende informatie over de wensen van de mensen met een beperking.

“Vooral het inlevingsvermogen en de analytische aanpak van Pinpoint leidden uiteindelijk tot een waardevol rapport” 

KatrienMampaey

Katrien Mampaey
Diensthoofd Productmanagement, Toerisme Vlaanderen

Diepteinterview

Resultaten

Hermine, onze experte strategie, lichtte haar onderzoeksresultaten in een keynote toe op het lerend netwerk “vakanties met zorg”. Dit werd zeer geapprecieerd door de aanwezige uitbaters van zorgvakantieverblijven. Op deze manier konden vraag en aanbod van vakantiezorgverblijven beter op elkaar afgestemd worden.

Hermine Verschueren, zaakvoerder Pinpoint

Overtuigd? Word onze nieuwe case!

Heeft deze case je geïnspireerd?
Wij maken van het project in jouw bedrijf graag onze volgende
“Case in de kijker”.
Wij werken zowel op interim– als op projectbasis.
We bespreken vooraf de targets die je wil behalen, zetten een
actieplan op en evalueren elke maand de KPI’s.

Tot snel?

Contact