Stephanie Verplanken, expert content strategie en social media

“A plan without a goal is just a wish”

Content marketing is wellicht één van de belangrijkste elementen om jouw bedrijf kenbaar te maken aan je doelgroepen. Alles begint met de contentstrategie en het content marketing plan: hier definieer je de persona’s, de kanalen, formats…
Ook koppel je hier al realistische doelen aan de strategie: wat willen we juist bereiken binnen welke tijd? Zorg ervoor dat je doelen SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden) zijn!

Denk aan je portefeuille

Wist je dat je voor heel wat van onze diensten een subsidie kan
aanvragen via de KMO portefeuille? Ook het Contentplan valt
hieronder!

call it a content plan
content kalender

Content marketing: plan van aanpak

Na het opmaken van de strategie, begint alles pas als je het goed wilt doen. We vertalen de strategie naar een plan (van aanpak) om jouw doelstellingen te behalen.

Wat omvat zo’n contentplan of contentkalender nu juist?

Zorg voor een goede mix van content:

  • Stel je doelstellingen voorop: je contentplan moet alle doelen voldoende aan bod laten komen.
  • Welke onderwerpen ga je behandelen binnen welk doel?
  • Is er een mogelijkheid om content te recyclen?
  • Hoeveel nieuwe blogs moeten er per maand geschreven worden?
  • Zijn er aankomende events die ook in de contentmix opgenomen moeten worden?
  • Welke formats zijn er mogelijk: presentaties, afbeeldingen, video, quotes…
    De keuze is eindeloos, maar maak weloverwogen keuzes aangezien niet alles bij jouw bedrijf past !

Tips & tricks

  • Houd de actua in het oog
  • Schrijf je teksten voor je doelpubliek, maar hou zeker ook rekening met Google!
    Denk bijvoorbeeld aan ons om je SEO copywriting te verzorgen
  • Bepaal vooraf alle timings: wie is verantwoordelijk voor welk aspect van de contentkalender? Hou ook rekening met het herschrijven van de teksten
  • Gebruik gerust een basic spreadsheet om alles in op te lijsten

 

Niet vergeten: je contentplan mag nog zo goed in elkaar zitten, je weet pas of het werkt als je alles meet! Wij gebruiken hiervoor onder andere Google Analytics, SEO tools, website analyse tools en analyseren we de resultaten van sociale media.

photos contentplan
Stephanie Verplanken, expert content strategie en social media

Tell me more

Volg je niet helemaal? Geen nood, ik help je graag verder!
Of wil je het liever allemaal aan mij overlaten? Dat kan ook!
Want wij werken zowel op interim– als op projectbasis. We bespreken vooraf de targets die je wil behalen, zetten een actieplan op en evalueren elke maand de KPI’s. Tot snel?

Contacteer ons

Gerelateerde cases

Contact