Bart De Moor, expert SEO en content marketing

Scoor in Google met doordachte SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie is een verzameling van acties om met een website of specifieke pagina’s een hogere ranking en dus meer zichtbaarheid in zoekresultaten te behalen. Zoekmachineoptimalisatie wordt vaak gelinkt aan zoekwoorden, wat echter achterhaald is. Het heeft enerzijds betrekking op het technische luik van een website en anderzijds ook op de structuur van de content.

Pinpoint maakt SEO verstaanbaar

Gebruiksvriendelijkheid

Bezoekers moeten op zo’n efficiënt mogelijke manier aan de juiste informatie geraken. Je website moet hen de weg leiden. Daarom is het van belang dat je website technisch op punt staat!

Mobiel

Google hecht veel belang aan de mobiele versie van een website. Het is dus van cruciaal belang dat je website op de juiste manier mobiel wordt weergegeven.

seo plan

Denk aan je portefeuille

Wist je dat je voor heel wat van onze diensten een subsidie kan
aanvragen via de KMO portefeuille? Ook SEO optimalisatie valt hieronder!

Structuur van de content

De structuur van een website en zijn content moet logisch opgebouwd zijn. Afhankelijk van de aard van het product of dienst moet de content structureel onderbouwd zijn. Maar het gaat nog veel verder dan dat. Ook URL’s moeten logisch worden weergegeven. Je moet het de zoekmachine zo gemakkelijk mogelijk maken om je content te vinden.

Zoekwoorden optimalisatie

Zoekwoorden zijn nog steeds belangrijk maar ze moeten op de juiste manier worden gebruikt. Technieken als ‘keyword stuffing’ zijn in tegenstelling tot jaren geleden echt uit den boze. Inzetten op relevante zoekwoorden is cruciaal.
Daarom is een zoekwoorden onderzoek echt nodig om je content te optimaliseren.

Bovenstaande zaken zijn maar enkele criteria waaraan je website moet voldoen maar SEO is nog zoveel meer!

seo google

Hoe gaan we te werk?

Het is van groot belang dat we een bedrijf leren kennen, de cultuur opsnuiven en het doel van de website afbakenen. Alleen zo kunnen we de correcte aanbevelingen formuleren.

Analyse van de website

Door een website grondig onder de loep te nemen en de Google Analytics resultaten van naderbij te bekijken, kunnen we een correcte analyse maken en een nulmeting bepalen.

Plan van aanpak

We stellen een actieplan op met to do’s die nodig zijn op zowel technisch als inhoudelijk vlak.

Zoekwoordenonderzoek en structuur

Door een uitgebreid zoekwoordenonderzoek kunnen we nagaan welke zoekwoorden goed scoren en welke content we dus kunnen optimaliseren. Maar het gaat verder dan dat. We schrijven, schrappen en brengen een logische structuur aan.

Resultaten evalueren

We bezorgen je rapporten met resultaten om onze inspanningen aan te tonen. SEO is helaas geen exacte wetenschap. Maar door de resultaten regelmatig te analyseren, kunnen we verder optimaliseren en je inzicht bieden in de sterktes en zwaktes van jouw website.

communicatieplanning
Bart De Moor, expert SEO en content marketing

Tell me more

Volg je niet helemaal? Geen nood, ik help je graag verder!
Of wil je het liever allemaal aan mij overlaten? Dat kan ook!
Want wij werken zowel op interim– als op projectbasis. We bespreken vooraf de targets die je wil behalen, zetten een actieplan op en evalueren elke maand de KPI’s. Tot snel?

Contacteer ons

Contact