Bart De Moor, expert SEO en content marketing

Communicatieplan

Call it a plan!

Een communicatieplan is de verzameling van alle acties die ondernomen worden om doelstellingen te behalen bij vooraf bepaalde doelgroepen. Deze kunnen klanten, aandeelhouders, journalisten, prospecten zijn maar evengoed je eigen werknemers.

Om al deze doelgroepen te bereiken is het belangrijk dat de juiste boodschap wordt overgebracht via het, voor die doelgroep, meest geschikte kanaal en binnen de juiste timing met als uiteindelijk doel:

  • Meer naamsbekendheid
  • Meer conversies
  • Reputatie en autoriteit opbouwen

Denk aan je portefeuille

Wist je dat je voor heel wat van onze diensten een subsidie kan aanvragen
via de KMO portefeuille? Ook het communicatieplan valt hieronder!

Kanalen
customer journey

Hoe gaan we tewerk?

Pinpoint helpt je bij het opstellen van een duidelijke strategie én communicatieplan binnen de vooropgestelde timing en budget.

We helpen je onder andere bij:

  • De analyse van je huidige communicatie (boodschap, kanalen, …)
  • De analyse van je doelgroepen en bepaling van de customer journey
  • Het bepalen van doelstellingen en KPI’s
  • Het uitwerken van concepten
  • Het kiezen van de juiste communicatiekanalen
  • De juiste boodschap op het juiste moment in de customer journey vast te leggen

Opvolging van de resultaten

Uiteraard doen we maandelijkse evaluaties van het communicatie plan aan de hand van data en sturen we het communicatieplan bij indien nodig.

Bart De Moor, expert SEO en content marketing

Tell me more

Volg je niet helemaal? Geen nood, ik help je graag verder!
Of wil je het liever allemaal aan mij overlaten? Dat kan ook!
Want wij werken zowel op interim– als op projectbasis. We bespreken vooraf de targets die je wil behalen, zetten een actieplan op en evalueren elke maand de KPI’s. Tot snel?

Contacteer ons

Gerelateerde cases

Contact