Cathy Steelandt, experte emailmarkting en lead generation

Conversieoptimalisatie van je website

Conversieoptimalisatie is het ondernemen van acties om ervoor te zorgen dat de bezoekers van je website precies uitvoeren wat jij wenst. Bij elke website is deze doelstelling anders.

Een webshop zal er bijvoorbeeld op gericht zijn om de klant te doen kopen: de conversie is hier het aankopen van een product. Bij een diensten website kan het invullen van een formulier een conversie betekenen.

usability

Denk aan je portefeuille

Wist je dat je voor heel wat van onze diensten een subsidie kan
aanvragen via de KMO portefeuille? Ook conversieoptimalisatie
valt hieronder!

Het kan heel goed zijn dat je voor éénzelfde website zelfs verschillende conversiedoelen hebt. Om deze conversies te doen stijgen, wat het hoofddoel is van elke website, kan het verplaatsen van de knop ‘kopen’ al een enorme invloed hebben.
We spreken dus ook over de usability van je site als het gaat over conversieoptimalisatie.

analytics

Meet het aantal conversies

Belangrijk is om het aantal conversies te laten meten. Wij gebruiken hiervoor Google Analytics. Het doel van conversieoptimalisatie is namelijk om je omzet of leads naar omhoog te brengen. Daarom is het belangrijk dat je op een onderbouwde manier de site gaat aanpassen.

Wij gaan het gedrag van jouw bezoeker onderzoeken via allerhande technieken en tools.
Eenmaal het gedrag, of de flow, van je bezoeker gekend is, kunnen we de website veel gerichter aanpassen aan deze “online customer journey”.
Grote webshops zoals bol.com doen bijvoorbeeld zeer regelmatig kleine aanpassingen aan hun webshop, dit alleen maar om ervoor te zorgen dat jij zo snel mogelijk een aankoop doet.

Laat je klanten converteren

Hoe gebruiksvriendelijker de website, hoe meer kans je maakt dat je klanten de juiste actie zullen ondernemen. Een website is immers geen statisch gegeven, maar een alledaagse tool die je helpt om meer opbrengst te gaan genereren. Wij onderzoeken wat er eventueel misloopt of beter kan op de huidige website.

Wil je jouw omzet doen stijgen of meer leads binnenhalen? Wij kunnen jou daarbij helpen.
Heb je enkel nood aan wat tips & tricks? Dan kan je bij ons steeds een cursus conversieoptimalisatie volgen.

wireframes
Cathy Steelandt, experte emailmarkting en lead generation

Tell me more

Volg je niet helemaal? Geen nood, ik help je graag verder!
Of wil je het liever allemaal aan mij overlaten? Dat kan ook!
Want wij werken zowel op interim– als op projectbasis. We bespreken vooraf de targets die je wil behalen, zetten een actieplan op en evalueren elke maand de KPI’s. Tot snel?

Contacteer ons

Gerelateerde cases

Contact